Ausstellung
How does exposure to social justice in undergraduate music education studies impact students' formation of teaching philosophy and teacher identity?

Thema: Gesellschaft und Kultur
Schlagworte: Bildung, Musik und Soziales
Altersgruppe: 14 bis 18 Jahre und ab 18 Jahre
Zielgruppe: für Gruppen & Schulklassen und In English

“Impacts of Exposure to Social Justice in Bachelor’s Music Education Studies at Austrian Universities”

Durchschnittliche Verweildauer: 15 Minuten

Social Justice in Bachelor's Music Education Studies in Austria

This research project investigates the questions; “How are pre-service music education students exposed to social justice in their music education studies at Austrian universities?” and “How, if at all, does this exposure to social justice during pre-service music education studies impact students’ formation of teaching philosophy and teacher identity?” Social justice, inter-/multiculturalism, critical pedagogy, and DEIB (diversity, equity, inclusion, and belonging) have become more prominent research topics in music education over the past two decades. While many researchers
have brought new ideas and significance to these subjects in music education, the literature and research surrounding social justice in music teacher training and how exposure to social justice topics can impact the development of pre-service music education students into active music teachers should be expanded.

Besucherinformation

Dieser Ausstellungsstandort ist barrierefrei zugänglich und verfügt über barrierefreie Toiletten.

Ort: Kammermusikraum 2 (05.23) im 5. OG
Universität Mozarteum - Department für Musikpädagogik Innsbruck - Haus der Musik
Universitätsstraße 1, Eingang Ost / 4. und 5. Stock, 6020 Innsbruck

Öffnungszeiten

Erster Einlass: 17:00
Letzter Einlass: 17:00

Beginnzeiten

17:00 Uhr

Information

Eintritt bis kurz vor 18 Uhr möglich, keine maximale TN-Zahl, Poster und Fragen

Sponsoren / Partner

Sponsoren / Partner

7 weitere Stationen an diesem Standort